22 dec. 2010

Det kan fortfarande bli ett Gott Slut !

Klart det är lite mycket nu,
barn-psykologen däremot valde att uttrycka sig lite annorlunda

extrema förhållanden
onormalt
galet mycket stress
ohållbart och
i behov av en förändring

Jag höll med om allt hon sa, tyvärr var det inte så mycket.
Visst är poängen att vi ska prata och hon/han kommentera när det behövs
men jag är nog mer ute efter råd och kloka ord som ger resultat!

Det är nog gärna så att jag tar över lite i dessa situationer, har alltid svaret själv liksom.
Samma sak hos läkaren,
där jag efter fem minuters kallprat ställer min egen diagnos,
läkaren håller med och jag går otillfredställd men ett par hundralappar fattigare därifrån.

Detta år har skrivit historia i vårat liv, dock en övervägande stormig sådan !
Nog födde vi ett barn med ett fantastiskt lyckat resultat på alla dess vis
men vi har även sagt adjö till fem av våra närmsta.
Vi har en verksamhet som blivit som ett av våra barn,
nu ligger verksamheten i försäljning och vi slits dagligen mellan lycka och sorg.
Att leva i ovisshet om framtiden är nog tufft för EN människa men självklart ännu mer
komplicerat när man är sex i familjen.
Frågor utan svar
Drömmar utan mål
Tomma blad som väntar på att fyllas.

Som pricken över I:t har Jonas sitt femte ryggskott på lite över en månad,
han kan varken böja sig ner, sätta sig upp eller lyfta tungt.
Det är nästan så att jag ibland önskar att Tomten verkligen var far till alla barnen -
så man kunde få lite hjälp här hemma ;)

Nog om klagan
Julen står för dörren och granen är klädd
Alla våra fantastiska vänner berikar med värme och glädje
Jag ser så fram emot att se barnen öppna sina klappar och spana efter Tomten !

Ser förståss fram emot ett NYTT år med nytt hopp och nya krafter,
som alla andra därute.

Påminnelse :

Glöm inte vara glad för det jag har !

Veronique
väldigt mycket människa, ytterst lite superhjälte


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar