27 dec. 2010

Somnade vid ratten

Sneglar på klockan, den är 20 minuter över sex
Hm, märkligt.
Maten är redan uppäten och undanplockad,
middagsgästerna har redan åkt hem,
inga leksaker kvar att städa upp
och i vardagsrummet sitter tre barn - nybadade !

Hur gick detta till?
Jag antar att jag hade ett finger med i spelet,
men jag kommer liksom inte riktigt ihåg hur eller när jag gjorde det...

Antar att det är som för de som har körkort,
när de kör samma väg varje dag så händer det ibland
att de är framme utan ett minne av att de kört.

Så det var det som hände mig denna eftermiddag.
Slänger ett öga igen, men denna gång på barnen, jo de ser ut att må bra.
Går ändå fram till Engla och doftar på håret,
jo det var tvättat - så bra....

I skrivande stund sover det yngsta trollet, trött efter en dag då han
både lärt sig krypa supersnabt och lärt sig vinka !!!
De andra två äter kvällsmat och diskuterar vem som har snällast mamma.....ha ha.

Veronique
Slut för idag med bra resultat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar