7 dec. 2010

Det bor en ängel hos oss / Veronique


Vi bor ganska stort ändå och det märks ibland,
framförallt när jag städar, letar efter telefonen eller Olivers snuttis !

Men tur är väl det,
jag menar vi är ju sex stycken som ska ha en varsin säng,
en varsin handduk och julstrumpa på väggen!

Sen är det så här att vi även delar vårt hem med några andra typer,
som ingen av oss ännu sett...

Vi har Städerskan
vem e hon och vart är hon egentligen ?

Vi har Lånarna
hur många är dom och vad ska de med fjärrkontrollen till
när de aldrig lånar TV,n ?

Vi har Tjyven
helt skoningslöst snor han allt från högerstrumpor, vänstervantar
och DVD -filmer utan fodral !


Vi har Ängeln
vår alldeles egna ängel!
Hon vakar över oss nästan dygnet runt,
vissa nätter mellan 02-06 känns hon väldigt långt borta.
Jag kan räkna upp så många gånger hon räddat våra liv, framförallt barnens !

Alla de gånger jag går fram till Isac för att hitta en liten,för honom livsfarlig leksak i hans hand,
den gången jag tittar på Oliver samma sekund han får för sig att jaga änderna över kajkanten,
eller då jag råkar sitta framför Engla den gången hon lutar sig över ljuset och håret börjar brinna.

Det finns så många tillfällen som handlar om sekunder att jag inte kan tro det är slumpen
eller mig själv jag har att tacka, hon finns där för att hon vill hjälpa oss och det känns skönt !

Så här i Juletider har vi ju även små Tomtar på besök....
de ger oss glittrigare gran och glöggigare glögg men det är även de
vi har att tacka för att vi orkar lite till när det verkligen behövs !!!


Nu måste jag städa upp efter Städerskan

Dörren är öppen om ni vill komma på kaffe !

Veronique

1 kommentar: