6 feb. 2013

Prioritera Effektivisera Sterilisera!

Har supersvårt för att prioritera just nu.
Vad är det ens för komplicerat ord? Kan inte vara värt att prioritera.
Nej, det är lite mycket nu helt enkelt för att tala klarspråk, liiite mycket nu.
Det här med att bada barn och ge dem mat, sortera strumpor som vill vara för sig själva, jääävligt mycket nu.
Vad tror ni jag gör då?
Jo, jag slår mig ner i soffan och lägger upp lite filmsnuttar på YouTube - bra prioriterat!
Eller så bläddrar jag i några inredningsmagasin ( jodå, jag säger så ) lite nonchalant, åt fel håll.
Eller så plockar jag ögonbrynen alldeles för sällan så det tar trettiofem minuter per bryn.
Det är inte lätt att prioritera.
Jag tror jag sorterade eller rörde lite med ett finger i min ena neccessär härom kvällen, det kändes som en bra grej att läga tid på just då - viktigt på något sätt. Sen ligger jag och stirrar i taket, grubblandes över varför jag inte hinner träna eller dricka mer champagne.
Jag måste börja prioritera. DAGS ATT PRIORITERA, EFFEKTIVISERA, STERILISERA!

När jag var ett litet litet barn så minns jag att jag alltid valde det viktigaste först. Det som smakade bäst åt jag först, det som var roligast gjorde jag först, här och nu.
Så vad hände sen, hela den här jag-gör-allt-på-en-gång-så-blir-ingenting-gjort-dealen?
När blev jag vilsen, oorganiserad och sönderstressad?
Finner mig själv vid spisen, vevandes med ingredienser i någon sorts Per Morberg - style som att det vore jag?
Nä, lite ordning och reda skulle sitta fint. Lite shampoo och vaxning med för den delen...

Jag börjar imorn, när det är lite ljusare ute.

Veronique


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar