7 feb. 2013

Livrädd för att gå till jobbet just nu / blogg100


Det bästa med mig är nog mina barn!
De är fantastiskt roliga, tokiga, påhittiga och goa!
Isac går nu omkring och säger saker som "Jösses", "Vi måste kasta skiten", "Hörrö", "Det är faktiskt jag som bestämmer här" m.m. m.m.
Oliver lever livet som en musikal och börjar varannan mening med "Hearts of fire" och rawlar ord som skeleeeeettt, när han inte hittar på egna låtar som ikväll - "Danny, jag saknar dig..."!??
Engla läser saker, bokstaverar saker och skriver saker. När vi borstade tänderna tyckte hon vi skulle säga allt som började på H,  Engla rabblar: Honung, Hemlig, Hångla....Jonas skrattar till och retas som bara pappor kan. Hö,hö du vet väl inte vad hångla är. Näe, svarar Engla, vi tar bokstaven S istället. Engla tittar på Jonas och börjar : Stor, Svullen... Jag brister ut i skratt, Jonas tyckte det räckte med ordlekar.

Vi har börjat packa nu.
Ganska roligt när det blir så tydligt vem som är lik vem när det kommer till Spara eller Kasta.

Engla har en härlig, detaljerad, känslomässig förklaring till varför ALLT ska sparas. Även när det kommer till en ärvd, gammal byrå som hon ägt i två år får hon fram en tår och snyftar - det här är min bästa byrå som jag har haft sen jag föddes, den finaste jag nånsin haft.
Isac däremot vill kasta ALLT! Han kommer med sina bästa leksaker - här mamma, kasta den. Men Isac, vill du inte ha den? - äää, näe! Så vänder han på klacken och jag sparar leksaken!
Jonas har ikväll slängt två förvaringsmöbler, så nu har vi massa kläder på golvet, toppen!
Gissa om jag är livrädd för att gå till jobbet just nu......

Vissa har svårare än andra att släppa taget om saker, så är det bara.