14 feb. 2013

Mamma - bajs, Pappa - bajs......


Ett Valentin-kort ifrån USA, 1910
Vi firar inte Alla Hjärtans Dag.
Vi uppmärksammar den dock ibland.
Det mest ambitiösa jag gjort är att skriva korta dikter till min man och satt upp i hela lägenheten, men det var var innan jag blev mamma till tre.
Nuförtiden kan det bli en fika på maten eller som ikväll en Chocolate D´or - himmelskt god chokladtårta! Det riktigt gifte sig i mun!
Vid middagsbordet föreslog jag att vi alla skulle säga minst en bra egenskap om någon annan vid bordet, det vart riktigt lyckat, över förväntan! Jag trodde Isac skull säga Mamma - bajs, Pappa-bajs.....men det vart en hel del snälla ord ifrån allas munnar!
Vi var lyckliga familjen i säkert en hel timme, sen vart allt som vanligt igen.
La mig redan kl. 19.30 efter ett nervöst sammanbrott, gungandes till sömns av min yngste som hoppade jämnfota bredvid mig i sängen.
Vaknade igen när huset var mörkt och tyst så när som på grannens snarkningar.

Läs om bakgrunden till Alla hjärtans dag här:
Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar