4 maj 2012

Våra Miljöhjältar!

Oliver - superstolt miljöhjälte !


Våra barn, framtidens vuxna är fantastiskt engagerade när det kommer till att rädda naturen !
De lär sig redan som 2-åringar att plocka upp efter sig själva och inte minst andra.
På sångsamlingen sjunger de sånger som Släck din lampa spara energi och både förskolor och dagis jobbar stenhårt med skräp-plockning och återvinning!
Jag känner mig ändå trygg när jag tänker på framtiden, just på grund av att mina barn är så mycket mer medvetna om konsekvenserna av hur vi lever än vad jag var som liten ( och då tänker jag inte bara på flitigt användande av hårspray ) !
Själv lär jag mig varje dag nya saker som kan rädda våra duktiga barns morgondag, det är en ära att få vara med i denna våg av miljömedvetenhet.

Med hopp om framtiden
Mamma V.