20 jan. 2011

Någon som sett mina bröst ???

Känslan av att bli frisk igen efter att ha varit skit-dålig ( rent utsagt ) är fantastisk !
En helt underbar upplevelse som alla borde få prova på !!!!

Så !
Nu ligger man på stadiga, eller snarare rätt så ostadiga 44,5 kg .
Kan tänkas att jag lånar en bikini av Engla till semestern....
Nä, nu har jag knappt en månad på mig att lägga på mig lite schyssta former alltså,
hade ju varit trevligt att kunna dyka lite graciöst och komma upp igen med bikinin kvar på!

Att vi sett fram emot vår resa är det nog ingen som missat
men jag har även gått och längtat lite efter själva planeringen.
Det krävs logistik på hög nivå för att få med sig allt som behövs (och lite som inte behövs)
för sex personer i åtta veckor... och därtill inte glömma sex pass,sex visum eller nåt av barnen!

Så när jag i skrivande stund känner en enorm stress över allt istället för barnslig förtjusning
kan jag inte bli annat än besviken.
Det är så mycket krångligare att boka allt än jag någonsin hade kunnat föreställa mig.
Jag jagar priser, ultimata flygtider, boenden som passar stor familj eller överhuvudtaget tar emot sex personer.
Det ska vaccineras hit och fotas dit, undertecknas här och godkännas där....
en ända lång hinderbana innan jag så äntligen kan komma fram till det roliga - packningen!!

Jag kan i alla fall med hjärtat rekommendera alla som tänker göra något liknande att börja
två månader innan avresa, en är för lite!

Klart att vi kommer få allt fixat, klart att vi hinner få visum och de rätta sprutorna i tid...
men måste ändå beklaga mig lite över att det inte va så roligt som jag hade trott! Tack!

Så när det var ur världen kan jag fortsätta med att hylla min mamma & Håkan som tänker
komma ner och semestra med oss ett par veckor - att de vågar ...
Nu ska jag räkna ut hur många blöjor de kan ta med sig var !!!

Best regards
Frau Veronique not so thick.....yet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar