5 jan. 2011

Vår framtid har bara börjat !!!



Det känns i magen

Snart åtta år sedan Hamnkrogen blev en del av oss



Vi har kämpat, vi har skrattat, vi har gråtit och kramats

Allt har vi gjort med hela hjärtat



Att plötsligt få veta att vi ska lämna krogen om en vecka rörde om ordentligt !



Min spontana reaktion var lättnad, glädje och en känsla av spänning

Kort därefter kom huvudvärken, magont och skakningar i hela kroppen



Nu, ett dygn senare är jag hemskt stressad

Så många jag vill tacka och så många jag vill skåla med

Hade önskat att vi kunde dra till med en riktig brakfest, välplanerad och innehållsrik
men med den lilla framförhållning det blev så får vi göra det bästa av det mesta

Det känns extra märkligt att personalen står kvar när vi plötsligt försvinner,
kan inte låta bli att få dåligt samvete, som att vi övergivit dom och hela krogen.

Men det var ju det dåliga samvetet jag skulle slippa i och med en försäljning.
Årets första löfte - sluta curla alla i min omgivning - nu !

Det kommer bli ett annorlunda år, på många sätt!
Första gången någonsin utan jobb, både jag och Jonas har alltid haft ett till två jobb
Första riktiga semestern, första lediga sommarlovet med barnen
första föräldraledigheten - till 100% !!!

Efter en månads pappersarbete bär det av !!!
Det är mitt andra nyårslöfte !

Veronique

Snart arbetslös - icke att förväxlas med arbetssökande !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar