27 jan. 2013

Baddräkt, luftbubblor och den vidriga sanningen / #blogg100


funderade på om dessa...skor?....kunde vara något för mig med nageltrång
Det var en välbehövlig paus det där!
Yasuragi borde vara en återkommande händelse i mitt liv, lika självklar och frekvent som VAB och fiskpinnar!
Så fort mina söner gått från grottmänniskor till barn så ska jag skaffa min egna Zenträdgård

Maten jag åt under hela dygnet var helt köttfri, inte medvetet men i efterhand självklart. Jag älskar kött, inte av alla dess slag men det kan vara fantastiskt gott med en välgrillad köttbit! Efteråt däremot känner min kropp alltid av den måltiden och det kan bli en del otrevliga biverkningar. Kanske därför valet under min SPA-vistelse blev köttfritt, för att känna mig lite lättare eller renare (jag menar baddräkten lämnade INTET åt fantasin, varken köttmage eller luftbubblor)?!
Den här filmen kanske inte får mig att bli VEGAN och helt utesluta animalisk föda men den får mig definitivt att tänka om och göra medvetna val när det gäller mina inköp. Jag blir rörd av den. Den får mig att fundera över hur lite jag vet om det jag köper och hur mycket onödigt jag stoppar i mig. Hur lite jag bryr mig om hur och vartifrån och hur mycket jag litar på att min butik gör rätt val åt mig.
Kanske framförallt hur självupptagen jag är och hur lite jag bryr mig om konsekvenserna av mitt eget handlande.....

 
Det var dock en annan film som fick mig att lägga fram förslaget om EN köttdag istället för EN köttfri dag i veckan. Den filmen räckte att se en gång för mig men jag länkar gärna den åt er som vågar : länk-till-den-vidriga-sanningen

Love Peace and understanding och ett trevligt veckoslut på er!

Veronique