29 jan. 2013

På alla fyra till Happy Hardcore / blogg100

Kära nån! Jag måste komma igång med någon form av träning igen!
Hade det inte varit för mina aktiva ungdomsår så hade jag varken kunnat jaga mina barn eller hostat utan att kissa på mig. Jag tror verkligen att jag kan tacka min goda grundfysik för att jag fortfarande står upp när jag ställt mig upp! Jag tränar ALDRIG, om man inte räknar de gånger jag storstädar, hämtar på dagis eller kryper på alla fyra efter matrester. Att vara småbarnsförälder kan på många sätt jämnföras med träningsformer som Body Combat eller Boot Camp, skillnaden är att tyvärr pumpas inte Happy Hardcore ut i stora högtalare genom min vardag...vart är min pepp????
Precis som bilar genomgår besiktning och efter det får klartecken eller körförbud borde vi föräldrar tvingas till samma sak. En enkel genomgång av hälsa och själ för att se yttre och inre förmåga till att orka med barnen. Jag hade kanske klarat mig men med all säkerhet fått hem en lista på åtgärder, mer eller mindre akuta!
Min egna hälsocheck ser ut så här:

Humör - extremt svajigt
Tal - högre och gällare för varje barn
Vikt - låg men tillräcklig för att få behålla en putmage
Hörsel - Förvånadsvärt bra med tanke på alla barn
Vilopuls - lite för hög på grund av alla barn
Blodtryck - märkligt lågt med tanke på alla barn
Kondition - räcker till Coop Konsum
Spänst - ?vad är egentligen spänst?
Syn - för bra enligt mina barn


Slutsats : jag behöver verkligen röra på mig ensam, utan barn och bli starkare så jag orkar med att aldrig vara ensam utan barn.
Mål : sluta skylla allt på barnen och ta tag i min slappa kropp.

Veronique soon to be chic 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar