4 mars 2013

Uppslängd på en pall spånskivor bara sådär...




Ny frisyr och ett bud på sommarhuset, vilken dag!
Som om det inte var nog med härligheter så stog min man på gården och grillade korv när jag kom hem! Barnen var tillsammans med ketchup, senap och folköl snyggt uppslängda på en pall med spånskivor. Ja, gården är en byggarbetsplats nu under stambytet men vi är bra på att smälta in!
Jag fick alltså egentid hos frissan på eftermiddagen, mycket välkommet.
Jag är supernöjd över det knalliga resultatet, rött, rött, rött!
Det kändes som att jag plötsligt var en aning yngre och coolare, nästan som Uma Thurman i Pulp fiction, bortsett från kokainet...
Jag fantiserade att jag hade svarta skinnbrallor, så där tajta så att man får underlivsbesvär och knähöga stövlar. Utanför stog min motorcykel parkerad i vårsolen och nedanför en pall så att jag lätt kunde bestiga den. Bakgrundsmusik, läppstift, solbrillor....
Sen insåg jag att det var dags att betala och bege mig till Konsum, min man ville ha chips och dipp, sexigt.
Jag har haft en märklig smärta i ryggen och ner i vänster ben idag, det gör liksom ont i skinnet. Huden på låret är fläckvis jätteöm, det svider och bränns men syns ingenting.
Efter korven och folkölen på gården förpassade jag mitt märkliga ben till soffan och googlade resten av kvällen på "ont i skinnet", "nervsmärtor" och "ichias". Behöver jag tillägga att jag ganska snabbt kände mig som mitt vanliga jag trots min heta frisyr!
Jag får ringaVårdcentralen om det inte ger sig imorgon, de är åtmonstone bättre på att googla...kanske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar