27 sep. 2010

Dåligt samvete göre sig icke besvär !!!

Prisa Gud för Findus fiskgratäng !

Jag ligger så långt efter här hemma att jag borde skämmas,
men det gör jag inte.

Engla avslutade förra veckan med att kissa igenom sängen,
ner i båda lådorna fulla med smålego...
Det gav oss ett fantastiskt tillfälle att göra rent allt!

Vi drog till Norge över helgen och legot har legat utspritt över hela
Olivers rum, på tork.

Nu har vi två dagars sortering på det !

Tvätten....hur kommer man ikapp?
Har något slags tvångstanke på att byta sängkläder så fort jag ser botten på
tvättkorgarna,
och med sex sängar i huset resulterar det i ,
ja, fulla tvättkorgar igen.

Jag tror inte någon sett vår soffa utan kläder i de senaste sex månaderna....
men vad gör det en måndagkväll?!

Stoppade in en fiskgratäng i ugnen till middag,
- grönsaker?
- inte en enda!

Dör vi av det?
Nej, knappast
men däremot hinner jag skriva några rader istället .

Senast idag fick jag äran att ge ett tips,
från en mamma till en annan.
Jag blir uppriktigt glad när någon ber mig om råd,
men skrattar inombords då jag ser mig omkring
i mitt härliga kaos...

Kvällens goda råd :

Varje gång du känner dig stressad och paniken närmar sig,
stanna upp och fråga dig själv:
För vems skull svettas jag just nu,
för vems skull får jag denna huvudvärk?
Jag lovar att minst hälften av gångerna kan man hindra ett utbrott,
de andra gångerna är det väl nödvändigt -
- man måste ju tappa förståndet nån gång ibland!


Veronique halvfabrique....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar