12 sep. 2010

Fast i blöjträsket...

Potträning ligger på tapeten
men hur redo är vår två-åring egentligen?

Han går å småskvätter i tid och otid,
helt okontrollerat.


Igår sa jag till Oliver att nu är det verkligen dags att sluta med blöja,
då slipper du dessa blöjeksem som svider å kliar!
Oliver svarar - Jag veeet! med en djup suck =)

vi provar utan...i ca tjugo minuter....

Jag går och hämtar honom i hans rum för att sätta honom på pottan,
- ja inte hööver kitta pottan, ja kitta din jum !!!
-det har du väl inte gjort, svarar jag
-jo-ho, ja kitta din jum!
Ungen har alltså gått förbi pottan och in i vårt sovrum och kissat på golvet,
sen tillbaka för att leka på sitt rum

Jag provar igen tio minuter senare,
han sitter på pottan i två sekunder sen ger han upp
-nä, inte lill kitta, inte pommer kitt nu.
Han reser sig upp går fyra meter in i Englas rum och , ja - kissar på golvet...

Nu , vid frukostbordet utbrister jag med överdriven entusiasm
- Jaa Oliver, ska vi kissa i pottan idag??!!!

Varpå han muttrande får fram
-Nej, ja gå jobbet.


Rena protester!
Vad har han emot pottan, vi som väntat ut honom och inte stressat alls.
Bara att inse - han är inte redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar