23 mars 2012

Veckan som försvann, poff!

Kräksjukan virvlade genom huset likt en dammig vårvind.
De elaka, hungriga bacillerna letade sig in i alla hörn och varje näsborre.
Vi stod chanslösa, gömda bakom en dörr eller under ett täcke, kramandes en flaska handsprit.

En hel vecka försvann, poff.
Kvar sitter jag här ihålig och blekare än någonsin,
tröttare än vår stationära dator och med ben som överkokt spaghetti.

Utanför fönstret skiner solen och vinden viskar fest feest feeesssst.
Fredag, jo jag tackar jag, hela torget myllrar av folk som plötsligt hittat ner på stan igen.
Jonas kommer hem i skaplig tid och vi gör en gemensam kraftansträngning att hämta barnen.
Det går skapligt så det blir en enkel middag på kajen samt glass efteråt ( för de som kan äta )!

Nu sitter jag ner och lär fortsätta kvällen så, hoppas på lite bättre aptit imorgon.
Letade desperat efter vårrullar i frysdisken, det ända jag kan äta när jag varit magsjuk, insåg att det bara fanns med endast 5 % fett. Snälla, ni kan väl ge oss ett alternativ, eller?
Hade varit kanon att få tillaka de där kilona jag tappat så jag orkar jobba 10 timmar på söndag.

Har för övrigt bett min syster hålla bebisen inne ett par dygn till så jag kan hälsa på!
Mycket viktigt!!!




Så ser det ut efter stormen dragit förbi, alla barn är friska och solen skiner på vår balkong!