12 nov. 2010

GE MIG STYRKA

Vet inte vart jag ska börja, om jag ska börja
En jäkla skitvecka rent ut sagt!

Denna dag la ju krydda på moset med en lång rad av missöden.

Sitter nu oroligt och väntar på att Jonas ska ringa ifrån KS
och säga att allt är bra med Isac,
men han ringer aldrig.

Oliver har fortfarande 39 i feber,
förutom när han sjunger Ja-må-han-leva så gråter han eller bråkar med Engla,
som ju oxå fortfarande har feber...

Isac mådde ju helt OK igår, tyckte vi.
Lite snorig och hostig men annars glad.

Idag har han förändrats helt, äter inte, leker inte,
har inte skrattat eller pratat på hela dagen.
När han plötsligt kaskadkräks i sängen så ringer Jonas doktorn.

Astrid eller Karolinska hävdar båda att de ska ta emot Isac här på Vårdcentralen,
att de är skyldiga att göra det i första hand.
Vaxholms Vårdcentral vägrar, de vill inte och är alldeles för upptagna säger de.
Jonas får till slut åka till KS.

Hur veckan varit på Hamnkrogen vill jag inte ens gå in på,
inte många rätt kan man väl milt uttrycka sig.

Nu återstår bara en sak - att se hur dagen slutar.



Ge mig styrka

Veronique not so Fantastique

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar