13 feb. 2012

Måttligt bitter!

Medans jag har jobbat hela helgen har Jonas "tok-kört" här hemma, som han uttrycker det.
Han har förutom tagit hand om alla barn plus två små kusiner, lagat i runda slängar 40 portioner mat, rensat alla lådor i hallen samt tvättat  en sisådär 7 maskiner tvätt...
Detta är ju fantastiskt, ända tills man mör i kropp & knopp ska lägga sig i sängen söndag kväll.
min sida av sängen ligger 7 maskiner ren tvätt - i en gigantisk, ovikt hög!
Tror ni att jag ställer mig och sorterar ( ja, vika slutade jag med för länge sen) denna hög när jag är mentalt inställd på att sova??
Nä, jag skjuter högen lite längre ner så den blir ännu högre, kryper ner i sängen och somnar i fosterställning, bums!
Gissa om jag kände mig 10 år yngre när jag försökte ställa mig upp 05:45 imorse???
Nu har jag jobbat färdigt för idag och ska masa mig till tandläkarn igen med min förbannade 5:a till tand.
Då jag är en av 1% som har två kanaler i den tanden tar denna rotfyllning längre tid och mer pengar än vad som borde vara lagligt i...lagen om vad som borde vara lagligt?!
Måttligt bitter är jag nu i skrivande stund samt trött på att vara bitter!


Ryck upp dig!